sobota 28. února 2015

Flekatý vanilkáč s polevou a piškotovou drobenkou


Tento recept byl vymyšlen speciálně pro babičku, protože nemá moc v lásce takové ty hodně čokoládové buchty (které zrovna já dělám nejradši :D), ale mě zase přišlo hrozně obyčejné udělat jenom nějaké světlé těsto. A tak jsem se nakonec rozhodla pro takový vanilkáč, který bude s kakaovými fleky. I ty přece budou vanilkové, jenom trochu čokoládovější :D Udělala bych k tomu bílou polevu, kdybych měla bílou čokoládu, ale tahle se k tomu stejně hodila víc. A proč jsem vlastně dělala tu drobenku? Inu, to nemám ponětí. A taky netuším, proč jsem neudělala normální, ale musela jsem mít zase něco extra a vyrobila jí z piškotů. Prostě jsem chtěla něco speciálního, když to bylo pro bábi :D Takže vznikl takový dobrý vanilkový flekatý zákusek ke kafíčku a nakonec jsme z toho měli něco i my, protože nám ho babička víc jak polovinu vrátila. Ne, že by jí nechutnal, ale sami s dědou by ho prý nesnědli. Ale pochválila mi ho a když chválí babička, která peče jako bohyně, tak se to přece muselo povést, ne? :) Dnes se tedy s vámi o tento recept podělím. Třeba si ho budete chtít zkusit :))


Suroviny:
2 vejce
100g krupicového cukru
200g hladké mouky
1 vanilkový cukr
1/2 prášku do pečiva
1 sáček vanilkového pudinku
2dcl mléka
1 zarovnaná lžíce holandského kakaa
POLEVA - 60g hořké čokolády
3-5 lžic mléka
1 lžíce másla
DROBENKA - 12 kulatých piškotků
1 lžíce másla
1 zarovnaná lžíce krupicového cukru
1 zarovnaná lžíce smetany v prášku

Postup:
Vejce s cukrem vyšleháme do pěny. Mouku smícháme s práškem do pečiva a spolu s mlékem přidáme k cukrové pěně. Promícháme a přidáme vanilkový cukr a pudinkový prášek. Promícháme s šlehačem prošleháme, abychom těsto zbavily hrudek. Asi 1/4 těsta odlijeme do jiné mísy a smícháme s prosetým kakaem. Nějaký menší pekáček (asi tak poloviční než je normální plech) si vymažeme olejem a vysypeme hrubou moukou. Nalijeme do něj 1/2 světlého těsta a kakaovým na něm lžičkou děláme tmavé puntíky.
Nějak takto:

Poté zalijeme zbytkem světlého těsta a dáme péct do vyhřáté trouby na 180°C na 15 minut. Pak dopékáme asi 5 minut na 100°C.
Na polevu si ve vodní lázni rozehřejeme máslo s čokoládou a vzniklou hmotu naředíme trochou mléka (tak, aby šla dobře roztírat) a ihned natíráme na buchtu.
Na drobenku si nadrtíme piškoty, přidáme máslo, cukr a smetanu v prášku a rukama hněteme, dokud nevznikne drobenka. Tu rozprostřeme do nějaké placatatější formy (např koláčovky) a dáme na 1-2 minutky předpéct do trouby. Potom drobenku nasypeme na buchtu a ještě asi na 5 minut to strčíme na nízký výkon do trouby. Po vytáhnutí necháme v chladu tuhnout.



Ty fleky jsem trochu odfákla a na tom rozkrojeném to není moc vidět, ale na tom jednom kousku jsou znát nějaké flíčky :D


Taková jednoduchá vanilková buchta, ale moc dobrá a a hezky vypadající. Jestli přemýšlíte, co upéct, můžete třeba vyzkoušet tenhle můj nápad :))
Moc děkuji za přečtení a za každý komentář.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)