úterý 21. července 2015

Ovesné kakaové placičky s třešněmi

Hezký úterní večer!
Je to neuvěřitelné, ale vzpomněla jsem si, že mám ještě pořád blog, na chvilku zapomněla na svoje pitomé problémy a ještě pitoměji strávené prázdniny, a napsala pro vás článek. No, článek....Recept, ale i to se počítá :D A jenom doufám, že alespoň někdo z vás má ještě přístup k třešním, protože nám už opadaly a ty, co jsme nestihly otrhat se změnily v jakési scvrklé vysušené červíky prolézlé rozinky :D Ale ještě předtím, než chudinky takhle smutně dopadly, jsem z nich stihla upéct něco fantastického! A to tyhle skvělé pořádně kakaové placičky, které se mi teda vážně povedly :D Ale dost, samochvála smrdí ( i když je oprávněná :D).



Suroviny:
300g ovesných vloček
50g tuku na pečení (másla, popř. oleje)
1 vejce
2 lžíce strouhaného kokosu
2 vrchovaté (hodně vrchovaté :D) lžíce holandského kakaa
1 lžička skořice
1 lžička prášku do pečiva
4 lžíce tekutého medu (pokud máte tuhý, rozehřejte ho v mikrovlnce)
vypeckované třešně (nemám zdání, kolik :D)
horká voda

Postup:
Vločky zalijeme vroucí vodou kousek nad ně a necháme chvíli odstát, aby se všechna voda vsákla. Pak vmícháme rozehřátý tuk a vajíčko. Přidáme kokos, kakao a skořici a i med. Nejspíš bude těsto trochu husté, alespoň já ho takové měla, takže ho ještě zředíme horkou vodou tak, aby vzniklo takové mazlavé těstíčko. Nakonec ještě vmícháme prášek do pečiva a třešně a vše to dobře promícháme.
Na plech vyložený pečícím papírem lžící klademe těsto a tvoříme placičky velikosti lívanečků. Ale pokud chcete menší, nebudu vám bránit :D


 Placičky pečeme při 180°C. Bohužel nevím, jak dlouho, protože jsem se vůbec nedívala na hodiny, ale myslím, že to bylo v rozmezí 20-30 minut.


Zkrátka je pečte, dokud nebudou vypadat takhle :D Ale pokud si nebudete jistí, tak koukněte, jak vypadají dole. Mě se jich totiž pár kapku chytlo, ale i tak vyly výborné. Proto cpu do všeho tolik kakaa...to spálené pak totiž není vidět :D

Mě tohle množství vyšlo na dva plechy. Vlastně mi pak ještě zbylo trochu těsta, ze kterého by mohly být ještě další dvě placičky, ale já naprosto nesnáším, když se mi tohle stane a musím to pak dopékat. Takže jsem to v tomto případě vyřešila úplně jednoduše a to těsto poslala do bříška tak, jak bylo. Salmonelu z toho nemám, takže halelujá a ušetřila jsem si další půlhodinu nudného čekání, než se ten zbytek konečně upeče :D Ale jestli se vám to taky stane, tak je to na vaše vlastní nebezpečí, že to sníte :D

Tak. Já doufám, že se vám tenhle receptík líbil a moc by mě potěšilo, kdybyste někdo sebral odvahu, překonal svůj strach a vyzkoušel je :D
Mějte se zatím krásně a užívejte si prázdniny a léto. Říkám zrovna já, která z nich skoro žádnou radost nemám. Ale snažím se, i když mám každý den úplně jinou náladu. Někdy je plná naděje a ambicí, jindy zase tak špatná, že bych nejraději zalezla s bezednou sklenicí arašídového másla pod peřinu a nikdy už nevylezla ven. Ale zrovna dneska mám tuhle "fázi" už za sebou a teď se cítím docela dobře a zase věřím v lepší zítřky :))
A doufám, že vy se taky máte skvěle a nenecháváte se ovládat jídlem jako někdo ;)
Už se s vámi opravdu loučím a jdu se soustředit na Čertovu nevěstu. Kvůli tomuhle článku jsem vůbec nedávala pozor :D Sice jsem to viděla už asi tak 10x, ale opakování je matka moudrosti, že jo :D Ale na Princeznu ze mlejna to teda nemá :D A vůbec to není proto, že se jmenuje stejně jako já.
Nashledanou! Teda spíš, Nanapsanou :D

PS: Po sto letech jsem zase odpověděla na komentáře. Jsem s tímhle hrozná, já vím. Fakt nemám tušení, proč mi to pořád dělá takový problém a tak dlouho mi trvá, než se k těm odpovědím odhodlám. Ale polepším se slibuju :))

4 komentáře:

  1. Jaktože máš špatné prázdniny? Jinak ty placičky vypadají skvěle, ale já jsem podobné dělala (podobné asi jen vzhledem :D) a nepovedly se :( Takže než se zase odhodlám k nějakým jiným, tak to bude asi chvilku trvat :D :/

    OdpovědětVymazat
  2. Ježiši, mňam! Do těch bych se zakousla. :3

    OdpovědětVymazat
  3. preco mas pitome prazdniny? ved je vonku idealne pocasie :) placicky vyzeraju skvele, ceresne bohuzial nemame, ale mozno by to islo aj s ribezlami, tych mame plnu zahradu... skusim si ich spravit, ked pojdeme na dalsi vylet aby som mala nieco zdrave pod zub :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)