sobota 28. února 2015

Řezy z Mars tyčinek


Znáte to. Jste někde, kde jenom sedíte, koukáte a posloucháte. V mém případě to byl koncert a já se zkrátka nemohla ubránit tomu, abych nemyslela na pečení :D A bum, tento recept byl na světě! Mamince jsem zatajila to, že je to můj vlastní. Řekla jsem jí to až po upečení, aby mi do toho nekecala (to mi vážně leze na nervy, když se mi motá v kuchyni :D). Byla překvapená, jaký recept jsem z té své hlavy dostala. A já taky, protože tenhle řez se mi fakt povedl a doma všem moc chutnal :) Jinak se omlouvám, že jsem tu teď nebyla. Na týden jsem odjela za babičkou a ta nemá internet. Kromě občasného běhání a jízdy na bruslích, jsem nedělala vůbec nic, takže po včerejším cvičení mě pěkně pálí stehna a bolí zadek :D Člověk by neřekl, co s ním udělá týden necvičení :D



Suroviny: Těsto- 4 vejce
150g třtinového cukru
200g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
8 lžic mléka
4 tyčinky Mars
Krém- 1 polotučný tvaroh
1 smetana ke šlehání (33%)
1 vanilkový cukr
Poleva- 2 tyčinky Mars
4 lžíce mléka
1 lžička holandského kakaa
špetka skořice

Postup:
Bíly oddělíme od žloutků a ušleháme dotuha. Pak našleháme žloutky s cukrem do nadýchané pěny. Mouku smícháme s práškem do pečiva a přidáme k cukrovo-vaječné pěně. Postupně pomalu vmícháváme bílky. Těsto naředíme 5 lžícemi mléka a promícháme. Ve vodní lázni si rozpustíme 3 tyčinky. Až z nich vznikne takový lepkavý cucek, přidáme 2 lžíce mléka a mícháme dohladka. Pak přidáme ještě 1 lžíci mléka a promícháme. Tuto směs opatrně vmícháme do připraveného těsta. Poslední Marsku si rozkrájíme na kostičky a též přimícháme do těsta. Těsto rozprostřeme do vymazaného a vysypaného plechu (řez byl docela dost nízký, možná by byl lepší nějaký menší a vyšší pekáček) a dáme péct na 180°C na 15-20minut. Po vyndání z trouby necháme chvíli zchladnout a mezitím si uděláme krém.

Tvaroh vyklopíme do mísy a smícháme s vanilkovým cukrem. Přidáme ušlehanou smetanu a promícháme.
Krém pečlivě roztíráme na upečený Marsový korpus. Necháme stát a připravíme polevu.

Ve vodní lázni rozpustíme 2 tyčinky. Až se opět vytvoří lepkavý cucek, přidáme 2 lžíce mléka a dohladka mícháme. Přidáme další lžíci mléka a promícháme. Vmícháme lžičku prosetého kakaa a důkladně promícháme. Přidámě poslední lžící mléka a nakonec doladíme špetkou skořice, promícháme.
Polevu lijeme na krém a opatrně roztíráme. Necháme asi 2h tuhnout.


Mě moc chutnaly tu kousky Marsky v tom těstě. Ten karamel mírně roztál a dodal tomu takový super šmak. No, není to zrovna dietní, ale pro mlsnou rodinku to splnilo svůj účel. A kvůli jednomu kousku nikdo nepřibere. Teda doufám... :D Přeju dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)