sobota 28. února 2015

Ovesno-kuskusové perníkové kuličky


A další recept na kuličky :D Ale někdo s tím zbylým bílkem v lednici musel něco udělat. A kdo jiný by to měl být než já? Náhodou to bylo pro dobrou věc, protože vzniklo něco mooc dobrého a mooc zdravého, ale bohužel je toho nějak moooc málo :D Ale víc jich raději přidělávat nebudu, protože to by mi potom zbyl žloutek a zase bych musela něco vymýšlet a pak bych toho zdravého cukroví měla tolik, že bych nesnědla do konce života :D Ale už ho pomalu ale jistě začínám papka. Dneska jsem si do jogurtu rozdrobila ovesné perníčky a vzniklo z toho vynikající perníkové musli :D Teď se radši vrátíme k tomuto receptu na ty skvělé a zdravé kuličky, které bych nejradši hned teď běžela všechny sníst. Už ráno jsem při ochutnání měla velké nutkání si jich do pusy nacpat alespoň 5 :D Ale odolala jsem. Koneckonců, nacpu si je tam už pozítří :D To je asi to jediné, co mě drží při životě, když se koukám na ostatní, jak do sebe ládují cukroví. Já totiž vím, že na Štědrý den se jím budu ládovat taky a věřte mi, že si to pořádně užiju :D



Suroviny:
6 lžic ovesných vloček
3 lžíce kuskusu (v syrovém stavu)
1 bílek
3 lžičky holandského kakaa
1 lžička perníkového koření
1/3 lžičky skořice
2 lžíce medu
horká voda
kakao, kokos, strouhané oříšky, semínka

Postup:
V míse smícháme bílek, vločky, kakao, med (pokud máte tuhý jako já, strčte ho na 10 sekund do mikrovlnky), koření a skořici. Pak přidáme kuskus a zalijeme vroucí vodou, ale dejte si pozor na množství, kuskus a vločky ji musí všechnu vsáknout. Radši dejte méně a pak přidejte, kdyby chybělo. Směs dáme asi tak na hodinku odpočinout do lednice.
Na lžičku nabíráme těsto a tvoříme malé kuličky, které obalujeme v čem se nám zachce. Já část obalovala v holandském kakau a část v sezamovém semínku. Ale v tom kakau jsou lepší (a jako naschvál jich mám víc v sezamu :D)!


Mimochodem mi přišly mnohem chutnější než ty ovesné kuličky, které jsem už zveřejňovala TU. A určitě jsou i zdravější a celkově prostě lepší :D Ale můžete je porovnat sami, pokud máte zájem, Já budu jenom ráda, když někdo vyzkouší můj recept (a ještě víc, když vám bude chutnat). A teď jdu dělat něco, u čeho můžu stát, protože ze včerejšího cvičení mám zadeček jako v ohni a z dlouhého sezení mě fakt docela bolí :D Začalo to už v noci, kdy mě probudilo takové nepříjemné brnění. A nejhorší je, že nemůžete ležet ani na zádech, ani na boku, jediná možnost, jak se vyspat je lehnout si na břicho. Jenže to bohužel u mé osoby nepřipadá v úvahu, protože bych ráno měla oslintaný polštář :D Ach, ta vyndavací rovnátka. Jak já je miluju :D Už ale jdu, pomalu ale jistě to začíná bolet :D
Mějte se zatím krásně! Už máte všechny vánoční dárky? Já je dneska byla dokoupit a zítra budu balit. Šíleně se na to těším, zbožňuju balení dárků a vy? :))
Mlsáte už doma cukroví? My jsme s tím dneska začali, ale já ne. Já se držím, zatím jen to zdravé a v rozumné míře. Na nezdravé si brousím zoubky na Štědrý den, to se přede mnou nikam neschová ;) A vlastně asi i na Boží Hod a Štěpána :D To budou moje 3 dny volna. A cvičení...to se ještě uvidí, ale asi si alespoň 3/4 hodinky zacvičím, ať nemám takové výčitky z toho množství cukroví. Ale na Štědrý den určitě ne, to se bude lenošit a ochutnávat a papat a jíst a cpát se a strašně strašně se ládovat! :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)