sobota 28. února 2015

Špaldový chlebík


Miluju ho. Nejlepší chleba, co jsem kdy jedla. Chi ho jíst pořád a pořád až do smrti :D I když to zezačátku vypadalo, že se vůbec nepovede, jelikož těsto dlouho nechtělo vykynout a když konečně vykynulo a já ho přesunula na plech, rozteklo se, jako kdyby bylo na buchtu a vznikla spíš taková placka. Naštěstí jsem měla záložní plán, totiž upéct ho v chlebíčkové formě. Na co jí mám, že jo? :D
Jdem na to. Pokud milujete chleba tak jako já, tak tenhle vám vřele doporučuji. Krásně vypadá, nádherně voní a úžasně chutná! Prostě je to ten nejdokonalejší chleba na světě.



Suroviny:
750g špaldové jemně mleté mouky
1 kostka droždí (42g)
2 zarovnané lžičky soli
3 zarovnané lžičky mletého kmínu
500ml vlažné vody
250g měkkého tvarohu
vlažné mléko na kvásek a na potření
slunečnicová semínka na posypání(můžete použít i jiná)

Postup: Mouku nasypeme do mísy, uděláme v ní důlek, do něj rozdrobíme drožíd a nalijeme trošku vlažného mléka. Necháme 10-15 minut vzejít kvásek, ale je možné, že vám nevzejde tak, jak jste zvyklí. Mě taky moc nevzešel, ale už jsem nechtěla dál čekat :D Pak promícháme a postupně přidáme sůl, kmín, vodu a tvaroh a všechno hněteme elektrickým ručním šlehačem s hnětacímí metlami, dokud se těsto nezačne oddělovat od stěn mísy. Poté ho přikryjeme uděrkou a dáme na teplé místo vykynout tak, aby se zdvojnásobil jeho objem. Nevěřila bych, že je těžké najít v létě doma teplé místo. Musela jsem ho položit na gauč a obložit polštářema :D Po vykynutí těsto trochu prohněteme a přemístíme do olejem vymazané chlebíčkové formy. Asi na 5 minut dáme ještě přikryté utěrkou někam na teplé místo, dokud se viditelně nezvětší. Pak ho potřeme vlažným mlékem a posypeme slunečnicovými semínky. Můžete použít i nějaká jiná. To je na vás. Pečeme v předehřáté troubě na 200°C asi hodinu. Po 10 minutách postavíme pod chleba plecháček s teplou vodou, aby se nám chudáček nevysušil.


Po upečení necháme zchladnout a pak přichází ta největší sranda. Dostat ho ven z té formy. Kraje nám pěkně přetekly, takže jsme ho nechtěly objíždět nožem, abychom ho neponičily, ale po marné snaze jsemse do toho opatrně pustila a nakonec se mi ho podařilo dostat ven. Strašně dlouho jsem se nad ním rozplívala, jak byl krásnej a pořá jsem k němu čuchala a prohlížela si tu jeho úžasnou prasklou kůrčičku. No prostě je to můj miláček. Asi se za něj vdám :D


Snaha dostat ho ven :D Zcela neúčinná a zbytečná.

A tady je už venku z formy :))

A tady je rozkrojený. Hrozně se mi líbí ta jeho "čepička". Připomíná mi to chleba, který vždycky jedli v pohádkách. A přesně tak taky chutnal. Jako z pohádky.


A tady je připraven na snídani. Včerejší snídani. Pěkně s domácím arašídovým máslíčkem (přesto, že nemá takovou tu barvu, tak chutově bylo super. Ale někdy vám napíšu, jak jsem ho vyráběla. To byla fakt sranda :D), jablíčkem, banánkem a skořicí. Už dochází. Den ode dne je ho tam míň. Fakt nevím, co bez něj budu dělat :D. Asi ho upeču znovu!


Určitě vám doporučuju tenhle recept vyzkoušet.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)