sobota 28. února 2015

Střípky z kuchtění 2


Hezký den vám všem!
Taky je u vás tak pěkně slunečno? U nás celý den svítí sluníčko, ale bohužel šílená zima je pořád. Alespoň mě :D Je to skvělá příležitost jak využít zimní pletenou čepici s kšiltem. Nezmrznou vám uši a zároveň vám sluníčko nesvítí do očí :D
Myslím, ža tohle tady už dlouho nebylo, ale mě osobně se ten nápad líbí. Některá jídla totiž jsou buď to moc jednoduchá a nebo ne až tak zajímavá, abych sem na ně přidala recept a nebo jsem ho zkrátka zapomněla ( což, přiznejme si, se stalo ve většině případů :D ), a proto tahle rubrika vznikla. Abych vám ukázala, jak si tak doma v kuchyni improvizujeme a co z toho vzniká a také ty pěkné fotky jídla. Protože na jídlo se moc hezky kouká a byla by škoda se o ně nepodělit :)




Začneme jedním naprosto primitivním, přesto výborným a zdravým jídlem a to jsou brambory zapečené s brokolicí a zakysanou smetanou. Jednoduché a vážně moc dobré. Navíc to můžete obohatit i dalšími surovinam. Třeba kuřecím masem, nebo šunkou, mlžete přidat hrášek či kukuřici, nebo do toho zamíchat nastrouhaný sýr. Ale skvěle to chutná i takhle obyčejně. Doma se na to sice moc netvářili (přece nebudou jíst jenom brokolici s bramborama, že jo :D), ale mě a mamince to moc chutnalo. My zkrátka máme takováhle jídla rády :)

Znáte ten pocit, když uvaříte něco vážně chutného, ale zapomenete na to recept? Tak přesně tohle je ten případ. Byla jsem na sebe neuvěřitelně naštvaná, že jsem si ho hned nezapsala, protože tahle omáčka se mi mimořádně povedla. Myslím, že to byl oběd na 17. listopadu, ale nejsem si jistá. Každopádně to bylo na nějaký svátek :D A byla to taková výborná mírně pikantní omáčka s fazolemi, kuřecím masem a oreganem. Byla krásně hustá a to i bez zahušťování! Doma jsme si jí dali s rýží, ale určitě by se hodila i k těstovinám, bulguru, nebo kuskusu. Sice si nepamatuju, co všechno jsem do ní dala, ale určitě to byly červené fazole ve sladkém chilli nálevu, rajčatová passata, možná i protlak, potom samozřejmě voda a to kuřecí maso. A spoustu koření a bylinek a možná je tam i trochu sójové omáčky, protože tu já s oblibou cpu do všeho :D

Naprosto přesně si pamatuji, že tyhle tortilly jsem dělala v pondělí o těch podzimních prázninách :D A naprosto přesně vím, že jich bylo málo a že ke snídani jsem v ten den měla velikou a pěkně baculatou špaldovou palačinku s jablkem, banánovým kakaovým krémem a kokosem. Byla dokonalá, kdyby vás to zajímalo :D Ale těch tortill vážně bylo málo. A navíc člověka skoro vůbec nezasytily. Já jsem snědla dvě a už za půl hodiny jsem byla tak prázdná, že jsem si šla úplně klidně zacvičit :D A už po další půlhodině jsem dostala šílený hlad, takže po cvičení jsem se vrhla na jídlo, jako kdybych týden nejedla. To byla ale jejich jediná nevýhoda, jinak byly vynikající. Byly to vlastně takové pizza tortilly, protože jsou uvnitř pomazané rajčatovým protlakem s česnekem (ať děláme cokoliv, vždycky do protlaku přidáváme čerstvý prolisovaný česnek) a plněné šunkou a nějakou zeleninou. Určitě tam byly rajčátka a kukuřice, možná i paprika a jarní cibulka. Vršek jsem prostě musela posypat kari kořením a je tady velká pravděpodobnost, že jsem ho dala i dovnitř tortill. :D
A tady už jsou upečené. Vypadají dobře, ne? :))

A tady máme další velikánskou mňamku! Brambory zapečené se žlutou cuketou a sýrvou omáčkou. Ta byla tak dobrá, že jsem si na ní musela napsat recept, protože se hodí na zapékání různých jídel. Kdybyste chtěli vědět, jak jsem tohle jídlo dělala, tak jednoduše brambory nakrájíte na plátky a dáte je předvařit, abych trochu změkly. Cuketu nastrouháte a ochutíte. Plech si trochu vymažte olejem a na dno dejte vrstvu brambor. Potom přijde na řadu vrstva cukety, potom znovu brambory a navrch zase cuketa. Nakonec vršek buďto posypejte sýrem, nebo rozkvedlaným vajíčkem se smetanou a nebo si počkejte na recept na tu mou :))

Po nakrojení to krásně drželo tvar a dokonce to i hezky vypadalo na talíři. A nejlepší je, že to můžete jíst i za studena. I to jsem vyzkoušela a moc mi to chutnalo. Takže si to klidně můžete zabalit do krabičky na oběd a vyrazit na cesty :)

Jedno z dalších povedených jídel. Sice to bylo trošku mastnější, ale to bylo hlavně kvůli tomu mletému masu. Jinak to chutnalo úžasně. Minimálně mě jo :D Jenže jelikož ostatním cizrna moc nejede, asi jsem se jim tímhle obědem moc nezavděčila. Ale mě to chutnalo a to je nejdůležitější :D Je to tedy cizrna se spoustou zeleninky a mletým masem. Když jsem to okoštovala, pořád mi tam ale něco chybělo, a tak jsem nenápadně (když se mamča nedívala) přidala asi 2 lžíce plnotučné hořčice. A hle, to bylo ono :D Hned mi to chutnalo víc :D Sice jsem to tímhle krokem ještě víc znezdravila, ale ten trošek hořčice nikoho nezabije. Navíc, když to tak dobře ochutila. Takže pomud jste ještě nezkoušeli cizrnu s mletým masem, tak doporučuju. Opět si to můžete připravit na různé způsoby s čím se vám zachce :)

Pizzaaaaaa! Tedy měla to být pizza. A dokonce to tak i vypadalo. Jenže po ukrojení a snaze přendat to na talíř se to ceé rozpadlo a vzniknul z toho takový trhanec. To ovšem neznamená, že to nebylo dobré. Bylo a moc. Je to totiž pizza z brambor. Vlastně takový bramborák s pořádnou oblohou :D Ale já vím, proč to nedrželo pohromadě. Protože v těstě nebyla vajíčka. Ale to nebyla vina mojí sklerotické palice (vjýjimečně). Vajíčka prostě došly, takže jsme je tam logicky ani nemohli dát :D Ale jinak je to podlě mě vážně úžasné jídlo, takže určitě vyzkoušejte a nezapomeňte k těm bramborám přidat vejce :D

Tady byla ještě jedna maličká :))

A tady jsou obě fešandy spolu.

Tohle byly slané listové záviny. Můj nápad samozřejmě :D A povedly se. Jsou plněné směsí zeleniny, vajíčka a storuhaného sýru, takže si dovedete představit, že po upečení to chutnalo báječně s tím roztékajícím se sýrem. Mňam! Moc jsem si na tom pochutnala a navíc to bylo i celkem syté. Pokud budete něco podobného zkoušet, tak doporučuju záviny ještě potřít vajíčkem, aby byly navrchu hezky křupavé a chytly tu správnou zlatavou barvičku.

A tady jeden z nich vidíte, jak hezky vypadal uvnitř po nakrojení :)

A tady jedna obrovitásnká mňamka, která je tentokrát z hlavy mé maminky. Gnocchi zapečené s celerovými nudličkami, cibulí, kuřecím masem a houbami. Vážně naprosto úžasná kombinace. Doteď si pamatuju, jak jsem ještě po třech hodinách po večeři měla narvané břicho téhle dobroty.

Ještě záběr zblízka, abych vás nalákala :D

Kuřecí rolky plněné cherry rajčátky a mozarellou, posypané tymiánem. Naprosto výborné jídlo. Samozřejmě opět můžete plnit čím se vám zachce, ale my doma máme nejraději tuhle verzi. A pořádná dávka tymiánu nikdy nesmí chybět.

Sýr nám sice "maličko" vytekl, ale nevadí :D Dobré to bylo i tak.

Téda, tohle vypadá dost dobře, nemyslíte? A taky to moc dobré bylo. Ve výsledku zapečená rýže se zeleninkou. Na pánev jsem hodila na měsíčky nakrájenou cibuli, celer, mrkev, petržel, papriku, hrášek a kukuřici a po změknutí to poto pořádně zakápla Salsa omáčkou. Takže zeleninka měla sladko-pálivou chuť. Přesně, jak to mám nejradši. Přiznám se, že jsem měla chuť tu zeleninu sníst jen tak samotnou, ale nakonec jsem se teda přemohla a smíchala ji s tou rýží. předtím jsem to ale musela vyfotit, uznejte :D

Tady už máme smícháno a připraveno strčit do trouby a zapéct :))

Další moc povedený recept. Čínské nudle se zeleninkou (zase klasika: cibule, celer, mrkev, petržel, paprika, kukuřice, tentokrát i rajčata) s sójovým masíčkem, mňam! A i do tohoto jídla jsem přidala svou oblíbenou Salsu (no co, už bylo nutné ji spotřebovat :D), proto to má tak pěknou barvičku. Překvapivě to všem doma moc chutnalo a to i přesto, že nejsou zrovna fandové sójového masa, ale opravdu to zmizelo celkem rychle. I já si na tom skvěle smlsla a zase se přežrala. Sójové kostky jsem uvařila ve vodě se zeleninovými bujony a trochou sójové omáčky (říkám, že ji cpu všude :D) a díky tomu chutnaly vážně parádně. V té samé vodě jsou vařené i nudle, aby se ten vývárek využil a aby se ty chutě hezky propojily :)

Miluju těstoviny s tuňákem! Tohle byl zrovna takový teplý těstovinový salát, mimořádně dobrý. Abychom využili ten olej z tuňáka, tak jsem ho odlily do pánvičky a orestovaly na něm všechnu tu zeleninku (papriky, rajčata, kukuřice, sušená rajčata, pórek) a potom přidaly i ten tuňák. Nakonec už stačilo to jen smíchat s vrtulkami a skvělé jídlo bylo na světě. Na talíři ještě zasypat pořádnou dávkou sýru a už jsem byla v rauši :D Nechtějte vědět, kolik jsem toho do sebe zase nacpala :D

Tak. To jsou myslím všechny fotky, co jsem v počítači našla, takže teď tu tuhle rubriku asi zase dlouho neuvidíte, protože se přiznám, že takhle ta jídla už moc nefotím (možná i proto, že jsem skoro úplně přestala vařit...). Doufám, že se vám dnešní střípky líbily a užili jste si je a třeba vás inspirovaly k ukuchtění nějaké dobroty.
Mějte se krásně!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)