sobota 28. února 2015

Střípky z pečení 2


Co tu dlouho nebylo, co? :D Ale fotečky z buchet a dalších, většinou nezdravých, dobrůtek se mi v počítači nasbíralo docela dost, takže 2. díl Střípků z pečení je tady! Snad si ho užijete a alespoň očima si trochu zamlsáte ;)

Vrátíme se ještě k jednomu letnímu dni, kdy jsem si ráno upekla tyto ovesné koláčky. Ani vám už skoro nevím, z čeho všeho byly. Těsto je jenom z ovesných vloček, vajíčka, trošky medu, asi lžičky arašídového másla a do poloviny jsem přidala i kakao. Na ně jsem nakydala tvaroh s rozmixovaným banánem, polovinu jsem zase trochu (trcohu víc :D) okakaověla. Pak už jsem jen dozdobila para ořechy a šoupla to na čtvrt hoďky do trouby. Jednoduché, rychlé a dobré. Hezky s ovocem, jogurtem a kafíčkem a mám hotovou skvělou snídani :)

Takový nepečený dortík, když mi z něčeho zbyl tvaroh a já nevěděla, co s ním. Že by to bylo z těch koláčků...? Čéče, asi jo :D No zkrátka jsem na ně celej tvaroh nenarvala, už se tam nevešel, takže jsem musela něco vymyslet. A tak jsem do tvarohové vaničky dávala střídavě bebe sušenky a tu kakaovo-banánovo-tvarohovou směs. Jenže mi to tu vaničku celou nevyplnilo a tak jsem ještě z vloček, kokosu, trošky čokoládového pudinku a kapky mléka vytvořila takové těsto a tím jsem doplnila vaničku. To jsem pak dala do ledničky a po véče si pak dala dezertík :D Navrchu je ještě jeden Lepík, na které jsem sem dávala recept ZDE.

Pečeme štrůdlíky! Z jogurtového těsta se skořicí. Byly naprosto výtečné, ale ještě jsem nejedla štrůdl, který by nebyl. Těsto není ničím zvláštní, proto tady není recept. Je to klasický štrůdl, akorát s řídavkem bílého jogurtu, což na chuti vůbec nepoznáte, ale je potom takový vláčnější :D

A tady už jsou kluci upečení :) Fešáci, coo? :D

Měla jsem chuť se na něčem vyřádit upéct něco pořádně echt gut. Nemůžu ale říct, že to dopadlo podle mých představ. Tak za prvé, místo krásného nadýchaného chlebíčku, který tvořil základ tohoto dezertu, mi vznikla tato trošku nafouklá placka. Marně jsem přemýšlela, co jsem udělala špatně. Dělala jsem to podle TOHOTO receptu a vážně nechápu, proč se mi to nepovedlo. Na té fotce to vypadá tak dobře a já si bláhově myslela, že to moje tak bude vypadat taky :D No, nevyšlo to, tudíž jsem musela trochu upravit svůj plán. Pak přišla na řadu výroba krému, který jsem chtěla namatlat dovnitř a potom i navrch. Ale...pochopitelně jsem ho udělala moc řídký a kdybych se ho pokusila dát na ten korpus, tak by všechen vytekl. Kdyby vás zajímalo, z čeho jsem ten krém dělala, tak to myslím byly 2 balení Mascarpone, jeden tvaroh, vanilkový cukr a pak jsem to ředila mlékem. Jak už víte, naředila jsem to moc :D Takže přišel na řadu plán číslo 3. Vrátím těsto zpátky do formy, pod to dám pečící papír a až to ztuhne, za ten papír to opatrně vyndám a bude to. Takže jsem do chlebíčkové formy rozprostřela ten papír a korpus jsem podélně rozřízla. Jednu část jsem dala do formy, na to přišla polovina krému, potom druhá část korpusu a pak zbytek krému. A aby to bylo trochu zajímavější, rozhodla jsem se udělat i polevu. Ale byla jsem líná rozpouštět čokoládu, takže jsem to vymyslela jinak a chtěla jí udělat z holandského kakaa a moučkového cukru rozmíchaných ve vroucí vodě. Jenže jelikož jsem hrozně blbá, tak ani to se mi nepovedlo :D Prostě jsem to přehnala s tou vodou a vznikla mi jakási řídká kakaová šlichta. Ale člověk si musí umět poradit v každé situaci! A já jsem si poradila tak, že jsem přidala hladkou mouku na zahuštění. Ani nevíte, jak šťastná jsem byla, když jsem to konečně tou polevu potřela a mohla to strčit do ledničky. Hlavně, abych to už měla pryč z očí :D Myslela jsem si, že už mám vyhráno, ale tenhle dezrt byl pěkně mazanej a rozhodl se, že mi to rozhodně ulehčovat nebude. A tudíž se stalo co? Stalo se to, že krém i poleva sice ztuhly, ale dezert samozřejmě nešel z té formy vyndat. A to proč? To proto, že já kráva blbá si myslela, že pomocí tenoučkého papíru na pečení se mi to podaří vyndat. Hahaha, to je fakt dobrej fór :D Papír se mi přetrhl a já měla chuť tu formu vzít, fláknout s tim o zem a pak si na tom pěkně dlouho zaskákat :D Mamka mě ale ujistila, že nejde o žádnou tragédii a že se to prostě nakrájí v tom. Byla jsem sice mírně zklamaná, ale nakonec jsem nad tím mávla rukou. Ne vždycky se něco musí povést podle mých představ. I když pozor! Chuťově to bylo lepší než podle mých představ :D Zmizelo to během jednoho dne a i babička mi to chválila, což pro mě byla pocta! :D
Tady to máme už ztuhlé ve formě. Ještě před pokusem to z ní vyndat :D Papír ještě nepřetržený.

A tady už, jak dortík vypadal po rozkrojení. Vůbec ne špatně, co? :D

Tady je jeden kousek s rozpatlaným vrškem. Byl totiž úplně první a ten se krájel dost blbě :D Ostatní už pak vypadaly líp (tak proč si je do háje nevyfotila?? :D)

A tady ovesné banánové kuličky. Nějak jsem na ně dostala chuť a tak jsem si je udělala. Patlala jsem se s nima v deset hodin večer v domnění, že to mám za půl hoďky hotové. Nebyl to dobrej nápad, je dělat takhle na večer :D Ale dopadly dobře. Až později mi došlo, že jsem si vlastně v říjnu udělala vánoční cukroví. A zdravé! :D Takže už mám jeden recept na zdravé cukroví. Pochopitelně letos budeme péct i normální, ale už jsem domluvená s mamkou, že to zdravější taky. Vlastně ona sama řekla, že upečeme zdravé cukroví :D To mě potěšilo, že už jsem jí s tím trochu nakazila. :D Recept na kuličky vám sem dám před Vánoci, kdybyste si je chtěli vyzkoušet. :)

Tohle byla ta moje slavná pečená ovesná kaše, která se tak nádherně rozpadla, nezbeda jedna :D A já se tak těšila, jaký bude mít krásný srdíčkový tvar a ona mi pak udělá tohle. :D Ale odpustila jsem jí. Odčinila si to tím, že chutnala tak dobře :D Aby taky ne, když jsem do ní dala tolika nasekané čokolády :D A ten banán na vrchu chutnal po upečení taky bezvadně. Takže i když z toho místo srdíčka vznikla ošklivá hnědá hromádka, byla to éňo ňůňo snídaně :))

Takto to nakonec dopadlo :D

Jsme u koláčku podle May, který jsem tady už vychvalovala a kterým jsem se cpala jako divá :D Ale on byl vážně hrozně dobrej, nešlo mu odolat! May ho dělala do koláčovky. Já jsem udělala dvojité množství a šoupla ho na plech, aby ho bylo víc. Těsto bylo fajn, jenom se nechtělo rozprostřít to pekáči. Vždycky jsem ho pracně vymačkala a ono se vracelo zpátky :D Ale nakonec se mi to povedlo a to zlobidlo konečně zůstalo v klidu ležet. :D

Koláč měl být s višňovou marmeládou. My měli třešňovou, ale ta mi na celý koláč nestačila. Ale vzpomněla jsem si, že tam máme ještě zbytek povidel, tak jsem je taky použila. A víte, co? Možná, že s těmi povidly to bylo o malinko lepší :D

Tady posypáno spoustou drobenky a připraveno strčit do trouby :)

A tady už je upečeno. Do marmelády se ta drobenka docela vsákla, co? :D
Koláč byl celkem jednoduchý na přípravu, krásně voněl a ještě lépe chutnal. Znovu vám ho doporučuju vyzkoušet, recept najdete ZDE. Mě připomínal vánoce, protože je v těstě citronová kůra. To miluju :33

Tady pár kousků na ukázku :)
A na závěr tu mám brusinkovou bábovku. Původní recept je od Lucky, ale já jsem si ho upravila podle sebe. Jako vždy :D
A znovu jsem si dokázala, že jsem schopná udělat i ze zdravého receptu sladký hřích :D

Focená ze strany, aby nebyla vidět ta spálenina na vrchu :D Stejně to nepomohlo :D

Nakrojená a pocukrovaná vypadala mnohem líp.

A i když nebyla až tak zdravá, jakou ji měla Lucka, tak chutnala výborně. Recept vás zajímal už v minulém díle Inspirace z kuchtěníčka, takže jestli o něj máte zájem, jistě ho sem dám. Ale nečekejte žádnou Clean bábovku :D To si ji raději udělejte podle Lucky ;)


To bylo všechno. Doufám, že se vám Střípky z mého pečení líbily a budu moc vděčná za každý váš komentář :)

1 komentář:

  1. To jsou dobroty!! Domácí štrůdl miluji, taťka peče cca 2-3x do roka.. Je boží!
    Super článek..

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)