sobota 28. února 2015

Vánoční ovesné kuličky


Takových kuliček je teď všude plno. Na blozích se to jen hemží různými kuličkami z datlí, avokáda, semínek a bůh ví, čeho ještě, protože jak známo, všechny fitness blogerky někdy dokáží vymyslet neuvěřitelné kombinace :D I mě někdy napadá něco, co ostatním připadá šíleně bláznivé. Tyhle kuličky k tomu ale nepatří, protože jsou z obyčejných a dostupných surovin a já myslím, že jako zdravé kuličky na Vánoce se hodí skvěle. Opět jsem tenhle recept vymyslela už někdy v říjnu a myslím, že jsem vám na ně slíbila recept. Tady tedy je. Jednoduchý, rychlý, dobrý, zdravý. Co víc si přát? :)


Suroviny:
1 velký banán
2 vrchovaté lžičky holandského kakaa
1/2 lžičky skořice
1 lžička rozpustné kávy (můžete použít třeba Vita kávu jako já, nebo klidně i Caro)
1 čokoládový pudinkový prášek
2 lžíce lněných semínek
8 lžic ovesných vloček
oříšky dle vašeho výběru (já měla arašídy, ale asi by byly lepší mandličky nebo lískáče)
kokos na obalení

Postup:
Banán si v misce rozmačkáme nebo rozmixujeme. Vmícháme kakao, skořici a kávu a nakonec i důkladně pudink. Přidáme semínka a pak postupně přisypáváme vločky. Vznikne nám hustá směs, kterou nabíráme na lžíci, vmáčkeneme jeden oříšek a prsty vytvoříme kuličku. Do ploché misky si nasypeme kokos a v něm kuličky obalujeme. Kuličky uchováváme v chladu a suchu.
Mě z toho vyšlo asi 26 kuliček.


A co s takovými kuličkami udělat? Ano, pochopitelně je sníst, ale to vůbec neznamená, že jen tak, samotné. Tím nechci říst, že by snad nebyly skvělé samy o sobě, ale dají se přidat ke spoustě věcí. Já si je kupříkladu byla schopná dát i na ovesnou kaši :D


I k mému kokosovému mugcaku se tyhle kuličky perfektně hodily. Jedna samozřejmě nebyla, to vám je doufám jasné :D

A krásně vypadaly také na mém mini mednívkovém parafraitu a hruškou, semínky, mandarinkou a jogurtem. Mňam! Sice jsem už další zdravé cukroví dělat nechtěla (protože se do něj beztak nakonec budu muset nutit a raději se půjdu přecpat perníčky a vosími hnízdy), ale když se tak na ně koukám, asi si je přece jen ještě udělám. :)

Můžete si je udělat i vy, já budu jenom ráda. Recept si klidně upravte podle sebe. Já většinou nikdy nedělám nic přesně podle receptu, ale vždycky tam něco málo změní. Třeba vás to inspiruje k nějakým vlastním kuličkám. Ale stejně si myslím, že každý máme své vlastní zdravé kuličky, kterých se budeme držet zuby nehty a tvrdit o nich, že jsou nejlepší. A já nejsem vyjímkou, beztak jsou ty moje nejlepší! :D Jenže jelikož já mám hlavu neustále plnou jídla (málody myslím na něco jiného :D), už se tam klube další recept na další kuličky :D Ale udělám jich jenom malilinko. Můj ty bože, já už to vidím, jak se toho zdravého cukroví ani netknu a budu ho dojídat ještě na Velikonoce :D

1 komentář:

  1. Vypadají úžasně! Letos chci zdravé cukroví, takže určitě vyzkouším..

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)