sobota 28. února 2015

Vánoční pomerančový chlebíček s čokoládou


Dvě slova. Prostě nejlepší! :D Řekla bych, že na jeho popsání to úplně stačí. Vlastně ani nevím, co bych vám o něm ještě mohla říct. Je perfektní, božský, delikátní, fenmenální, mňamózmí, závislosttvořící, zkrátka je dokonalý ve všech směrech. Doma si každý dal po obědě, všichni si přidali a chlebíček byl během 10 minut pryč. Na Vánoce nám ho upeču znovu a už se na tu jeho skvělou vánoční chuť moc těším. A věřím, že bude chutnat i vám. Ten totiž musí chutnat všem! :D



Suroviny:
240g polohrubé mouky
50g moučkového cukru
100g rostlinného tuku
2 vejce
1 balíček prášku do pečiva
1 sáček vanilkového cukru
4 lžíce rumu
1 lžice medu
8 lžic mléka
1/2 hrnku teplé vody
kůra z jednoho velkého pomeranče
70g hořké čokolády
2 hrsti rozinek

Postup:
Do mísy rozklepneme vejce a vidličkou ho rozkvedláme. Přidáme moučkový a vanilkový cukr a promícháme. Máslo rozehřejeme v mikrovlnce a necháme trošku zchladnout. Poté přidáme ke směsi spolu s medem, vše společně promícháme a prošleháme šlehačem, aby nám vznikla hladká máslová směs. K té pak přidáme rum.
Mouku smícháme s práškem do pečiva a postupně vmícháme k připravené směsi. Přilijeme mléko a vodu, potom přidáme pomerančovou kůru, rozinky a nakonec nasekanou hořkou čokoládu.
Těsto přelejeme do vymazané a vysypané formy na chlebíček nebo na srnčí hřbet (tenhle se mi líbí víc, je taková vánočnější :D) a pečeme při 180°C 25 minut, pak dopékáme asi 10 minut na 120°C.

Po upečení chlebíček necháme ve forme vychladnout, potom ho objedeme jídelním nožem a velmi ofafrně vyklopíme.
A jestli vám prasknul, tak jste ho upekli správně :D A jestli ne, nenápadně ho rozřízněte :D

Byla už tma, no. Holt jsem pekla až v pět hodin :D

Mnou ochutnávaná porcička :))

Pomeranč, rum a rozinky, bez toho by snad ani Vánoce nemohly být. A všechno to obsahuje tento chlebíček. Asi by se tam hodily i oříšky, protože jen málokteré vánoční cukroví je bez ořechů :D Ale tady byl smysl, aby vynikla ta pomerančová chuť, což se povedlo. Ořechy by to zase přebyly :D Ale určitě by to taky bylo moc dobré. Možná příště. Vánočka je taky bez ořechů a je suprová. Takže můj chlebíček je taky bez ořechů a ještě suprovější! :D
Udělalo by mi obrovskou radost, kdybyste se rozhodli ho vyzkoušet. I když přiznávám, docela mám strach, abyste mi ho potom nezdrbli... Ale co, s tím se musí počítat, když zveřejňuju svoje recepty na internetu. Ale berte v úvahu, že jsem ještě malá holčička. Teprve šestnáctiletá a to jen pár dní, takže musíte pochopit, že ne vždy se mi všechno povede. Tohle se podle mě tedy povedlo, ale možná se to nepovede vám a já to pak schytám :D
Už radši nic neříkám nepíšu a loučím se s vámi. Vánoce už jsou za dveřmi a já se den ode dne těším ím dál víc. Dneska jsem zadělala nějaká těsta a zítra budu celé odpoledne péct! Mám v plánu asi tak 15 druhů. To bude žůžo :D
Co vy? Už máte napečeno? Kolik druhů a jaké? Když se jedná o cukroví, jsem vzorný posluchač! :))

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)