čtvrtek 5. března 2015

What I ate no. 28

Ahojda!
Co to, co to? Inspirace už ve čtvrtek (je doufám čtvrtek, že jo? :D)? No, takhle to dopadá, když s vámi blog nespolupracuje a nechce nahrávat obrázky :D S inspirací jsem teď tudíž trochu pozadu a to je třeba co nejrychleji dohnat. Tenhle díl už jsem se pokoušela vydat na minulém blogu, ale to se jaksi nepovedlo, takže ho tady mám dnes. Jen vám popřeji, aby se vám líbil a kdyby tam náhodou u některých fotek bylo napsáno něco zvláštního, co by nějak nesouhlasilo (např. časově atd.), tak se omlouvám, ale psala jsem ho asi už před 3 týdny a nechce se mi ho číst znovu, natož pak ještě opravovat :D (já su líné :D). Jsou to fotky z doby, kdy jsem měla prázdniny, což znamená, že by mohl být trochu záživnější než ty ostatní. Užijte si ho :)


 Začínáme jako vždy pondělní snídaní. Stejně jako minulou neděli jsem měla medové ovesné koláčky. Pro informaci vám znovu napíšu, čím jsem je o vlastně plnila. Dva jsou s tvarohem, z toho jeden s čokoládou a jeden s marmeládou. Dva s arašídovým máslíčkem a jeden z nich s marmeládkou (PB and Jelly forever :D). Poslední je jen s rozmačkaným banánem smíchaným s holandským kakaem. Nejjednodušší a z oho všeho nejzdravější :D Kupodivu právě tyhle banánové chutnaly mamince nejvíc a to ona není zrovna na banánové jídlo. Já se samozřejmě mohla užra ěch nejjaloričtějších arašídových. Co jinhé byste ode mě čekali, že :D Ke koláčkům jsem si dala banán, kiwi, mandarinku a pár kuliček hroznového vína se skořicí. A v hrníčku horké mlíčko se skořicí, mňami! Krásná prázninová pohoda :)

 A právě proto, že jsem tenhle týden měla prázdniny (a výjimečně nezbyly žádné zbytky od večeře :D ), jsem si mohla uvařit oběd. A jelikož jsem opravdu veliký milovník těstovin a mohla bych je jíst od rána do večere, tak volba padla na ně, přestože jsem je o minulém víkendu měla asi 150x :D Ale aby byla nějaká změna, tak jsem zvolila rýžové nudle, které mi maminka koupila v asijském týdnu v Lidlu. Na pánvičce jsem si připravila zeleninovou směs z mrkve, petržele, papriky a hrášku s tunou kari koření, potom to smíchala s těmi nudličkami a perfektní a zdravý obídek byl na světě. A že se mi teda povedl. Moc jsem si na něm pochutnala a oblizovala jsem se až za ušima.

 Sladká pocvičící svačinka, která se skládala z té strašně sladké (ale taky strašně dobré) jablíčkovo-skořicové Jogobelly smíchané s trochou bílého řeckého jogurtu, dále z lískových oříšků, vlašáků, slunečnicových a sezamových semínek, holandského kakaa, skořice a jednoho zakrslého a úplně posledního jablka od dědy (teď už jsem odkázaná jen na kupovaná). Vedle na talířku je jeden banánový koláček a 2 sezamové knackebroty, které jsem si potom velice surově rozlámala do toho jogurtu. Asi to zní zvláštně, ale jogurt s knackebroty mi vážně hrozně chutná. Ale musí být ovocný, s bílým by to asi nebylo nic extra :D Ale rozmačkat si do něj ovoce a k tomu knackebroty vyjde nastejno jako ten ovocný. A navíc je to zdravější, že jo :D

 Další milované jídlo mého dětství, které bych kdysi mohla jíst pořád. Chleba obalený ve vajíčku a se sýrem! To je opravdu neuvěřitelná dobrota. Jako malá jsem to zbožňovala a vyžadovala docela často. Byla jsem celkem nenáročné dítě, nepotřebovala jsem k jídlu nic zvláštního. Stačily mi jen palačinky s marmeládou a nebo právě tenhle skvělý opečený chlebík. Obyčejný z bílé mouky a celkem mastný, ale stejně parádní. Klidně bych jich zblajzla mnohem víc, ale bohužel (nebo možná bohudík? :D) už nezbylo, takže jsem si musela vystačit s tímhle jedním. Doplnila jsem ho nějakou zeleninou, konkrétně rajčetem, okurkou, kouskem kyselé okurky, papriky a syrové cibule. Ta se k němu totiž moc dobře hodila :)

 Nejlepší snídaně celého týdne! A možná i celého měsíce! Celého života! No tak dobře, těm švédským stolům ve Španělsku se nevyrovná vůbec nic, dokonce ani tyhle dokonalé palačinky z kukuřičné mouky. Měla jsem docela strach, jestli mi ta mouka sedne, ale bylo to úplně zbytečné, protože chutnaly báječně. Rozhodně si je budu dělat častěji, protože byly vážně fantastické. Aby taky ne, když jsem je pomazala samými dobrůtkami. Tři jsou potřené bílým jogurtem a každá doplněná ještě něčím jiným. Jedna marmeládou, jedna holandským kakaem a jedna jen skořicí. A to nejlepší nakonec, jedna je jen a pouze s pořádnou vrstvou arašídového máslíčka. Tu jsem si nechala nakonec :3 Na palačinky jsem ještě pokladla kolečka banánu a posypala je skořicí a strouhanou hořkou čokoládou. Lahůůůůdka!

 Další můj výtvor, který jsem si zplodila v kuchyni k obědu. Veliká porce bulguru s hráškem, fazolkami a Cottagem. Sice to nevypadá, ale bylo toho strašně moc. Ta miska je totiž celkem dost velká. Kdybych si to naservírovala na talíř, vypadalo by to asi trochu jinak :D Ale já jím prostě radši z misky, i když zkresluje. Každopádně jsem byla ještě trochu nacpaná od té výtečné snídaně a tuhle mega porci nemohla skoro dojíst. Ale já nikdy nenechávám zbytky, ať jsem sebepřežranější, takže jsem to všechno poctivě dojedla :D A pak 3 hodiny čekala, než mi trochu slehne a budu moct jít cvičit.

 Zase tady máme jednu odpolední sváču se spoustou zeleniny, kterých jste si minulý týden užili už celkem dost. Nevím, čím to je, že mám najednou takovou chuť jíst zeleninu (asi tím oteplováním, jaro se blíží), ale nemůžu si pomoct :D Tady je klasicky zase rajče, půlka papriky, okurka a k tomu dušená šunka, sýr Blaťácké Zlato a 2 sezamové knackebroty s bylinkovým Almette.

 Večeře v podobě extra husté luštěninové polévky se zeleninou a k ní žitný chléb. Byla naprosto vynikající. Znovu jsem si potvrdila, že luštěniny jednoduše miluji a milovat nepřestanu :))

Mňam, mňam, mňam, jáhlová kašička mi opravdu hodně chyběla. S potěšením jsem jí vyhradila jednu prázdninovou snídani a moc si ji užila. Ozdobila jsem si ji banánem a blumou, doprostřed dala čokoládovou kuličku (něco jako levnější Ferrero :D) a celou ji zasypala strouhanou hořkou čokoškou a kokosem. S tím jsem to zkoušela poprvé, zatím jsem si na ní vždy dávala skořici, ale kokos taky není k zahození. Naopak, s tou blumou to byla paráda :))

Oběd byl navlas stejný jako večeře z předchozího dne. Nemám ponětí, proč to sem dávám znovu, ale nevadí. Když už jsem to vyfotila, že jo :D Chlebík jsem si tentokrát rozpekla v horkovzdušné troubě, protože teplý a pořádně křupavý chleba je nejlepší.

Odpolední, výjimečně nezeleninová svačina. Jablko, hroznové víno, arašídy, pistácie a půlka Cottage smíchaná s polovinou bílého jogurtu se lžičkou arašídového máslíčka a se skořicí.

 Výborná večeře v podobě vepřové rolky z krkovice, plněné paprikou, cibulí a kyselou okurkou. Jako příloha jsou pochopitelně moje oblíbené brambůrky a nechybí ani nějaká ta zeleninka :)

 Další ze série fantastických snídaní. Spolu s rozmačkaným banánem jsem si uvařila asi půl sáčku vanilkového pudinku a ten potom smíchala s tvarohem. Dobrůtka! Nahoře je samozřejmě arašídové máslíčko a dále 4 mandle v mléčné čokoládě a 4 brusinky v bílé čokoládě. Celé je to zasypané trochou skořice a ještě Fitness lupínky. Ani jsem nevěděla, že je doma máme, ale byla jsem jimi příjemně překvapena a hned je musela takhle šikovně využít :D Hodily se tam perfektně a krásně chroupaly :D

Odpoledne byl hlad, no :D Po cvičení jsem si asi dala moc malý oběd a proto si to musela vynahradit na odpolední sváče. Dala jsem si jak jinak než svůj oblíbený žitný chléb s Francouzskou pomazánkou a s tvarohem smíchaným s troškou byinkového Almette. Plánovala jsem, že si ho namažu normálně samotné, jenže v kelímku už na mě zbyl jen takový malý zbyteček, který by mi nevystačil ani na polovinu krajíčku, takže jsem to vyřešila takhle a smíchala ho s tvarohem, který mi zbyl od snídaně. Zkrátka taková tvarohová pomazánka, která ale byla moc dobrá. Chlebíky jsem samozřejmě doplnila zeleninkou, zase paprikou a rajčetem, šunkou, Madelandem a ještě kouskem hermelínu. A k tomu ještě trochu hroznového vínečka.

 Můj oblíbený vývárek. Já ho opravdu zbožňuju. A nejvíc právě tenhle, hovězí s měkkým masíčkem, které se tak nádherně rozpadá (a ještě líp leze do zubů :D). Poprvé jsme do něj místo nudlí nebo krupicových knedlíčků dali rýži a byla to moc příjemná změna. Určitě jí budeme používat častěji. Jako obvykle jsem si nandala co nejvíc zeleninky, rýže a masíčka. Někdo si rád dává spíš tu vodu, já zase to husté :D

 Moje prázdninové snídaně jsem si opravdu užívala. I tahle se mimořádně povedla. Grahamové tousty s arašídovým máslíčkem! V jednom jsou zapečená kolečka banánu a v jednom kousky jablka, oboje tradičně se skořicovou posypkou. Byly opravdu famózní, jestli jste je takhle zapéct ještě nezkoušeli, tak vřele doporučuji. A ne, že tím máslíčkem budete šetřit. Jen tam dejte pořádnou vrstvu, ať to jde vůbec cítit :D Vedle toustíků je zbytek banánu a jablka a v hrníčku domácí narychlo umíchaná horká čokoláda :3

Další hladová svačina, ze stejného důvodu jako předchozí den. Na obědě jsem se ošidila jenom vývarem a pak se mi z hladu až točila hlava :D A jak jsem psala v pátečním článku, dala jsem si svou výbornou pomerančovou buchtu s hořkou čokoládou. Recept ZDE, kdyby měl někdo zájem. Tentokrát jsem dělala rovnou z dvojitého množství a na plech. A musím se opravdu pochválit, i tentokrát se moc povedla a zmizela bleskovou rychlostí. A jelikož je pomerančová, musela jsem si k ní přeci vzít pomeranč :D Přidala jsem ještě blumy a v misce je bílý jogurt smíchaný s trochou tvarohu (aneb už jsem tu vaničku konečně dojedla :D) s mandlovými plátky, skořicí a sušenými brusinkami. A k tomu byl ještě kotel čaje.

 K večeři mamka udělala Lotriňský koláč. Nevím, jestli ho znáte, je to recept z Alberta. Je naprosto primitivní a přitom moc dobrý. Na listové těsto jenom rozprostřete opečenou slaninu s pórkem, přelijete smetanou ke šlehání s rozkvedlaným vajíčkem a posypete sýrem. To dáte zapéct asi na čtvrt hodinky a máte hotovo. Já jsem si to chtěla trochu ozdravit a tak jsem si vyhradila kousek těsta na plechu pro sebe a obložila si ho podle svého. Lučinou, hráškem a zelenými fazolkami. Chtěla jsem si to jen posypat sýrem bez té smetany, ale když maminka celý koláče přelévala, tak se tak trochu zapomněla a část mi přelila taky :D Ale já nejsem nějaká hysterka, co by bláznila kvůli troše šlehačky, takže jsem jí to v klidu odpustila :D A rovnou se přiznám, že ten kousek s tou smetanou byl mnohem lepší než ten jenom se sýrem :D Ke koláči opět trocha červené zeleninky.

 Sobotní snídaně byla velmi speiální. Udělala jsem si opravdu maxi porci ovesné hruškovo-banánové kakaové kaše a byla dokonalá! Vločky jsem jednoduše promíchala s rozmačkaným banánem a nastrouhanou hruškou (nechala jsem si jen trochu na dozdobení), skořicí a zalila mlékem a vodou a klasicky uvařila kaši. Ke konci vaření jsem ještě přisypala holandské kakao. Kaše chutnala fantasticky a byla slaďoučká jako med. Do dokonalosti jí chyběl už jen bobeček arašídového máslíčka na vrchu, což jsem hodně rychle napravila a přidala ještě brusinky v mléčné čokoládě a vlašské ořechy v hořké. Ty byly naprosto boží! Asi jsem si vytvořila novou závislost. Když se ta čokoláda z těch oříšků na kašičce roztekla, cítila jsem se jako ve snu. Opravdu překrásné sobotní ráno. A taky břicho nacpané k prasknutí, protože jí bylo opravdu mooooc :D

 Sobota asi byla takový menší Cheat Day, protože na ranní kašičce jsem se rozhodně nešidila a k obědu si dopřála Lotriňský koláč, tentokrát v té nezdravé verzi :D Ale nemohla jsem mu odolat. Když on tak pěkně voněl :D Nakoec jsem ho snědla asi tak 2x tolik (ne-li víc), než co vidíte na fotce. Byl totiž opravdu výtečný. A já po něm byla přejedená ještě celý den :D Takže jsem v sobotu sice dala pořádně zabrat bříšku, ale co z toho, když jsem do něj předtím narvala tolik nezdravého hříchu. Alespoň mělo odkud brát tuky a přetvářet je na svalovou hmotu :D Pokud byste chtěli Lotriňský koláče vyzkoušet, tak by to šlo určitě i ve zdravější verzi. Slaninu vyměňte za kvalitní šunku a místo šlehačky koláč zalijte obyčejnou smetanou na vaření nebo mlékem. A sýre už není žádný problém :) Každopádně je to vážně skvělá záležitost a i když ta zdravá verze určitě bude taky moc dobrá, tak tomu úžasně smetanovému originálu se nejspíš nevyrovná :)

 Dokonce ani po náročném cvičení jsem neměla hlad. Naopak, pořád jsem se cítila přejedená od oběda :D A tak jsem jen smíchala bílý jogurt s nastrouhanou mrkví, hroznovým vínem a kokosem. Zní to zvláštně, ale bylo to moc dobré. A musím říct, že mi to bohatě stačilo :D

Hlad na mě nepřišel ani v čas večeře, ale to mi nebránilo něco dobrého do toho mého žaludku poslat :D Neměla jsem náladu na nějaké vyvařování a tak jsem jen spařila rýžové nudle a k nim přimíchala rajče, kousek papriky, hrášek a tuňák v pálivém oleji, abych to měla pěkně ostré. Navrch jsem dala ještě 2 chilli papričky, protože já vážně moc ráda pálivé jídlo, a už jsem si pochutnávala na snadné a dobré večeři :))

 I nedělní snídaně byla fantastická a té sobotní se směle vyrovnala. Opět to byla ovesná kašička, tentokráte maková, na kterou jsem mákem rozhodně nešetřila. Před dovařením jsem do kašičky ještě přimíchala pár brusinek v bílé čokoládce, které jí dodaly opravdu skvělou chuť, a i hrstku sušených brusinek, aby jich tam nebylo tak málo :D Nahoru jsem si nakrájela jablíčko a blumy a kaši zasněžila strouhaným kokosem. A aby mi to pěkně barevně ladilo a zachovala jsem tu černobílou barvu, jako královnu jsem doprostřed umístila sušenku Oreo :)

 Opět jsem se postavila k plotně. Maminka si musela něco vyřídit a tak mě požádala, abych uvařila něco k obědu. A jelikož jsem závislá na těstovinách, nemohla jsem jen tak ignorovat ty krásné makaróny, které se na mě ve spíži tak lákavě smály. A k nim jsem uvařila takovou Boloňskou omáčku ala já :D Zkrátka jsem smíchala spoustu věcí a vznikla vážně úžasná dobrota. Mimochodem mnohem lepší než Boloňská omáčka Panzani :D Vím, že to dělám pořád, ale znovu se musím pochválit. Sice na ní nebylo nic těžkého, ale i tak jsem na sebe pyšná. Není to žádná super zdravá omáčka, ale na druhou stranu, nic extra špatného v ní také není. Kdo máte rád špagetové, mírně pikantní, omáčky s mletým masem, tak se můžete těšit na recept. S těmi makaróny byla vážně úžasná a samozřejmě nesměla chybět ani hromada sýru, která se na vařící omáčce božsky roztavila :3

Končíme svačinkou po cvičení. 2 plátky žitného chleba, opečeného hezky do křupava. Jeden s Francouzskou pomazánkou a jeden s bylinkovým Gervais, který se na tom teplém chlebíku roztekl a světe div se, tak trochu i zapekl :D K tomu plátek kuřecí šunky, Madeland, rajče, půlka papriky, okurka a pár oříšků, na které jsem zrovna dostala hroznou chuť. Nějak je poslední dobou zanedbávám, ale mám je teď jenom ve skořápce a jsem neuvěřitelně líná je louskat :D A taky uklízet ten bordel co při tom nadělám :D


Nuže dobrá, toto bychom měli. Brzy můžete očekávat další díl, protože já bych opravdu moc ráda, aby to zase fungovalo jako dřív a vycházelo hezky pravidelně. Ale myslím, že to snad nikomu vadit nebude :D Já osobně si food inspiration na jiných blozích prohlížím hrozně ráda, takže doufám, že i vás tyhle rubriky baví a nebude pro vás otrava, že tady teď bude více takovýchto článků :)
Mějte se moc krásně!




14 komentářů:

  1. Miluju a zároveň nesnáším tenhle článek! :D Tolik dobrot! Připomněla jsi mi, jak moc zbožňuji chleba ve vajíčku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že nejsem jediná, kdo to takhle má :D Chleba ve vajíčku je prostě mňamka :)

      Vymazat
  2. Jéje, to je zase příval dobrůtek! :D Krásné fotky, to ty umíš :3 Kašičky nádherné, radost pohledět (a ještě větší radost by byla papat!). Lotrinský koláč neznám, ale zní to zajímavě. Ono jako snad všechno na listovém těstě naslano je výborné! :D Taky se mi moc líbí rýžové nudle a špagety, protože jak víme, toho se nejde přecpat :D Chleba ve vajíčku jsem taky jedla jako malá, teď už si pomalu nevzpomínám, kdy jsem to jedla naposled! No, mělo by se to napravit! ;)
    KAždopádně se těším, že bude další díl již brzy :)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, však taky od každého jídla udělám asi tak 20 záběrů, takže pak mám z čeho vybírat :D To mě je právě vždycky hrozně líto je sníst, když tak pěkně vypadají, ale hlad je silnější, no :D Přesně tak, listové těsto je úžasné, ale i nasladko chutná parádně :) Nudlí a špaget do sebe můžu nacpat kolik chci a stejně nikdy nemám dost :D Fakt nevím, čím to je :D
      Chleba ve vajíčku je vážně skvělá záležitost, určitě si to zase připomeň :)
      Pokud se zase neozve skleróza, tak snad bude :D

      Vymazat
  3. Tuk sa nikdy nepremení na svaly, je to fyziologicky nemožné :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To sice ano, ale v těhlech chvílích vždycky předstírám, že to jakoby nevím, abych se cítila líp :D A náhodou to zabírá :D

      Vymazat
  4. Ahoj strasne moc mam rada tvuj blog-vzdycky mi zvedne naladu (a chute :-)) paneboze ty kukuricne palacinky vypadaji krasne,stejne jako vsechno:-)uz se tesim na dalsi fotecky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, hrozně moc Ti děkuju. To mě vážně neuvěřitelně potěšilo :) Jsem moc ráda, že se Ti tady líbí a snad bude i dál. Děkuju :))

      Vymazat
  5. Chleba ve vajíčku jsem vždycky zbožňovala a i teď si ho ráda udělám :) Mňam ty palačinky vypadají dokonale! Ta oreo kašička vypadá fantasticky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, tomu nedokážu odolat :D A chutnaly ještě líp! Děkuji :))

      Vymazat
  6. Vypadá to všechno mooc hezky!! Úplně mam hroznou chuť na oreo ted :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)) Ty si na ně ale asi budeš muset chvilku počkat, viď? Když se chystáš na tu soutěž :) Ale až ji vyhraješ, tak si je za odměnu určitě dej+ ještě spoustu dalších dobrot :D

      Vymazat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)