neděle 1. března 2015

Vláčné jablečné müsli tyčinky


Pokud jde o musli, málokdy jím to kupované (ale přesto si ho občas s velikou chutí dám) a už skoro vůbec kupované musli tyčinky. Myslím si, že je mnohem lepší si je upéct doma. Nejen, že je to levnější, ale i zdravější a chutnější. Sice vám to zabere trochu více času než zaběhnout do obchodu pro nějakou tyčinku, ale výsledek rozhodně stojí za to. Tyčinky si můžete udělat ze všeho, co máte rádi a jediné, co k tomu potřebujete je pár surovin, trouba a chvilka času.
Já vám dnes ukážu recept na svoje tyčinky, které jsem nosila každý den do školy na svačinu. Moc mi chutnaly, zasytily mě a během 5 dní jsem je všechny sama snědla. Navíc je v nich obsaženo i ovoce, takže perfektní snack, když třeba nestíháte :)



Suroviny:
200g ovesných vloček
2 menší jablka
150 g bílého jogurtu
60g rozinek
1/3 lžičky skořice
1/3 lžičky perníkového koření
1 lžička třtinového cukru
voda

Postup:
Vločky zalijeme vroucí vodou a necháme pár minut bobtnat, dokud vločky všechnu vodu nevsáknou a nevznikne z nich taková kaše. Poté přidáme nastrouhaná jablka. Pokud vám nevadí slupky, nemusíte je loupat a nastrouhat i s nimi. Já to tak třeba dělám, protože podle mě je hrozné plýtvání tam tu slupku nedát. Navíc obsahuje hodně vlákniny a myslím, že tyčinkám dodá i lepší chuť. Ale je to na vás :)
Přidáme jogurt, rozinky, skořici, koření a třtinový cukr a všechno dobře promícháme. Malých pekáček vyložíme pečicím papírem a vzniklou mazlavou směs na něj rozvoměrně rozetřeme, ať nemáme tyčinky vlnkovaté :D I když, třrba by to vypadalo dobře, že jo :D Dáme do trouby asi na 180°C přibližně na 20-30 minut.


Potom už jen vyndáme i s papírem na nějaké prkénko a nakrájíme na tyčinky.


Jestli čekáte nějak křupavoučké tyčinky, tak to tenhle recept nebude nic pro vás, protože tyhle jsou naopak úžasně měkké a vláčné, křupavé jen na povrchu.

Jedna ze školních svačinek.

A tady jedna tyčinky rozdrobená na jogurtu spolu se spoutou dalších dobrůtek.

Snad se vám recept líbil. Máte rádi musli tyčinky? Kupujete si je, nebo pečete? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)