sobota 28. února 2015

Lepíci s ovesnými vločkami


Název možná trochu matoucí, nicméně velice výštižný. Tyhle sušenky ( i když tak moc nevypadají, tak to opravdu jsou sušenky :D) jsem jinak zkrátka nazvat nemohla, protože vážně hrozně lepily. Proto jsou to takové patvary, protože dostat to těsto z prstů, to bylo fakt umění. Patlala jsem se s nima hrozně dlouho, ale výsledek byl skvělý. Když pominu tu bílou mouku, tak jsou i celkem zdravé. Já v tom beztak nevidím moc velký rozdíl a je mi nějak jedno, jestli jím věci z bílé nebo celozrnné mouky. Z těch celozrnných dobrot mám sice lepší pocit, ale jinak to moc nehrotím. Tak doufám, že vy taky ne a tyhle Lepíky si vyzkoušíte. A jestli vám ta bílá mouka opravdu tak vadí, klidně můžete použít celozrnnou. No problemo :)
Sušenky byly dobroučké. Sladké, vláčné, měkké a takové vydržely hned několik dní. Příprava vám možná zabere trochu víc času, ale já myslím, že to za to stojí. Ale jestli vám nebudou připadat nic moc extra, neřvěte pak na mě, že jste ztratili 2 hodiny svého drahocenného času k pečení těhlech nezbedů... :D Pravda, oni nejsou nějak chuťově zvláštní, ale mě prostě chutnali a doma všem taky. Tak proč se o to s vámi nepodělit? :))



Suroviny:
300g polohrubé (nebo celozrnné) mouky
150g třtinového cukru
3 vejce
1 prášek do pečiva
2 lžíce oleje
4 lžíce teplé vody
100g ovesných vloček
holandské kakao
oříšky, sušené ovoce,...

Postup:
Bílky oddělíme od žloutků. Cukr, žloutky, olej a vodu našleháme do řídké pěny. Přidáme mouku s práškem do pečiva a dotuha ušlehaný sníh z bílků a dobře promícháme. Trochu prošleháme šlehačem. Poté vmícháme vločky. Ze vzniklé husté hmoty tvoříme sušenky a skládáme ja ne vymazaný plech. Těsto je hodně lepkavé, proto se budou tvořit trochu hůř. Sušenky můžeme navrchu ozdobit naoř. oříškem nebo rozinkou (já je neměla, tak jsem použila sušené brusinky :D) Do druhé poloviny těsta můžeme přidat kakao.


Sušenky pečeme 10-15 minut při 150°C.



Necháme trochu vychladnout a potom opatrně sundáme z plechu.


Toť vše. Jestli se je rozhodnete vyzkoušet, budu moc ráda a uvítám, když mi napíšete, jak se vám povedli.

P.S. Doporučuju udělat víc kakaových, jsou lepší! ;D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)