sobota 28. února 2015

Ořechový koláč s jablky


Tenhle recept mám v počítači taky už pár týdnů a asi je načase ho konečně vydat. K sychravému počasí se taková jablíčková buchtička s oříšky a skořicí skvěle hodí. Teď tady moc nejsem, protože není čas, ale budu se snažit články psát o víkendu, aby vás to tu nenudilo. Máme tu konečně pátek a já se teď s čajem válím u televize a ještě si nejsem tak úplně jistá, jestli dnes budu cvičit. Možná si dám odpočinkový den a nebudu dělat vůůůbec nic :D Ale ještě uvidím. Za chvilku si půjdu pro svačinku, protože už začínám mít hlad.
Teď ale zpět k tomuto receptu. Já myslím, že se povedl. :D Hezky vypadal, krásně voněl, mě chutnal, doma všem chutnal a to znamená, že prostě musel být dobrý :D
Množství surovin na těsto je možná trochu zvláštní, protože jsem ho dělala podle jednoho receptu odněkud z internetu a já jsem vynásobila 1,5, aby toho bylo víc, a proto tam jsou tak blbý hodnoty :D



Na jablečnou buchtu/koláč, budeme potřebovat:
3 vejce
187g krupicového cukru
300g polohrubé mouky
111g oleje
1,5 balíčku prášku do pečiva
8 lžic mléka
špetka soli
50g oříšků (Já použila 25g lískových a 25g mandlí)
1 zarovnaná lžička skořice
5 jablek (my měli doma docela malé, takže pokud máte jablka normální velikosti, možná postačí čtyři)
1 balíček vanilkového cukru
trošku skořice na posypání

Postup:
Nejprve oddělíme žloutky od bílků. Cukr smícháme se žloutky, pak přidáme olej a šlehačem našleháme do pěny. Přidáme mouku, prášek do pečiva, skořici a sůl a dobře promícháme. Pak přidáme sníh z ušlehaných bílků a nakonec nadrobno nasekané oříšky. Těsto ozetřeme do vymazaného a vysypaného plechu. Jablíčka si nakrájíme na tenké půlměsíčky a s míse promícháme s vanilkovým cukrem, tak aby se v něm hezky obalila. Pak je pokládáme na těsto. Nakonec posypeme skořicí a dáme péct na 180°C na 20-25 minut.

A po upečení

Doporučuji jíst ještě teplé k čaji nebo kávě. Na podzim jako dělané :)
Přeju dobrou chuť :))

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)