sobota 28. února 2015

Osvěžující jablečný pohár


No..teď už sice vedro není, ale beztak to zase brzy přijde. A tohle se na parné dny perfektně hodí :)
Jinak víte, jak jsem v minulém článku psala o tom, že jsem doma objevila spoustu formiček, o kterých jsem neměla ani tušení? Tak mamka se dneska zmínila, že má spoustu vzorových karet s recepty, receptové knížečky od Svět ženy a asi 20 knížek velikonočních a vánočních receptů od Dr. Oetker. K tomu ještě knihy Vánoční cukroví zdravěji, Pokrmy z mikrovlné trouby ( ty se hodí hodně :D), Sýry v kuchyni (mňami), Přírodní kuchyně (to je syrová strava) a Grilovaná jídla. No zkrátka hotový poklad. Nechápu, jak to přede mnou mohla tak dlouho schovávat :D. Já z toho byla šíleně nadšená. Hned jsem to šla hrdě ukázat ségře. Věnovala mi otrávený pohled a jakési hmm. Někdo holt nechápe, jakou hodnotu recepty mají a co to znamená pro mě. Všechny jsem si je hezky srovnala do krabice od bot a položila na poličku. Tam na ně pořád vidím a už se těším, až si to všechno prohrabu a pročtu. :)

Teď k těm jablíčkům. Je to receptík na 4 porce.



Suroviny: 0,5 l nastrouhaných jablek
3dl studené vody
1 lžíce třtinového cukru
0,5-1 lžička skořice
citronová šťáva
nahrubo posekané mandle
rozinky
jedno nakrájené jablko k podávání

Postup: Nastrouhaná jablka dáme do mísy a smícháme s cukrem, skořicí a citronovou šťávou. Přilijeme trochu vody chvíli šleháme šlehačem. Přilijeme znovu trochu vody a opět šleháme. Přidáme zbytek vody a naposledy našleháme. Mísu dáme alespoň na půl hodinky chladit do ledničky. Pyré dáme do skleniček, na jejichž okraje naaranžujeme plátek jablka. Na pyré přidáme pár kousků čerstvého jablíčka, posypeme mandlemi, rozinkami a můžeme i trochou skořice a třtinového cukru.

Snad se vám recept líbil a bude chutnat :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)