neděle 1. března 2015

Mugcake 3x jinak


Nestíhám, nestačím, nestihnu to, nesvačím...Dobře dobře, to přeháním, poslední bod stihnu vždycky :D Ale s napsáním článku na blog už je to horší. Nějak na to nemám čas a když už ho mám, tak se mi do toho nechce a nakonec to dopadá tak, že zase vydám jen nějaký recept. Přesně jako dneska, kdy bych sice měla čas, ale jsem zoufale líná a zrovna mě nenapadá žádné téma, o čem psát. Ale ve škole mám nápadů dost, jenže tam to bohužel nikdo neocení, zvlášť učitelé :D
Ale dnešní recept by možná mohl být troku zajímavější, protože:
1) mugcaky všichni milují
2)mugcaky jsou rychlé a snadné
3) na mugcaky má člověk doma většinou všechny suroviny :D
Málem bych zapomněla na to, že mugcaky skvěle chutnají! Samozřejmě, když se povedou, což je ne vždy (mluvím z vlastní zkušenosti :D). Ale čirou náhodou se mi nahromadily hnedle tři recepty na tyhle lahodné mikrovlnkové dortíčky, které dopadly docela dobře. A jelikož mi přijde zbytečné je vydávat po jednom, šoupnu je pěkně do jenoho článku, aby byly hezky pohromadě. Tím pádem můžete receptíky porovnat a sami si vybrat ten, který se vám nejvíc zamlouvá :)

 Křehý kokosový mugcake





Na mugcake budete potřebovat:
5 lžic kokosu
6 lžic mléka
1 velký banán
1 lžičku prášku do pečiva
1 mírně vrchovatou lžičku vanilkového pudinku
Postup:
Banán rozkrojíme na dvě části. Jednu o něco větší, než tu druhou. Tu větší část banánu důkladně rozmačkáme (já na to používám skleničku, kdy to šrotuju jejím dnem) a pak přidáme všechny ostatní suroviny. Všechno to pořádně promícháme, abychom tam neměly hrudky a pak směs přesuneme do připraveného hrníčku. Druhou část v banánu vmáčkneme svisle do kokosového těsta a okolo těsto uhladíme. Pokud banán přesahuje, zakrojíme ho.


 Potom hrnek vložíme do mikrvolnky na 3-4 minutky na plný výkon. Po vytáhnutí necháme alespoň chvíli vychladnout, potom nožem dortík obtáhneme a opatrně vyklopíme na talířek. Podle sebe pak mugcake dozdobíme. Já použila zbytek banánu, mandarinku a ovesné banánové kuličky. Bylo jich víc, než jen jedna, ale když oni se k tomu hodily! :D


Druhá verze:
Ta první mi totiž připadala nějak moc sladká, tak jsem vymyslela ještě jednu :D
1/2 rozmačkanéhobanánu
3 lžíce bílého jogurtu
2 lžíce kokosu
1 vrchovatá lžička vanilkového pudinku
1 zarovnaná lžička prášku do pečiva
Jednoduše všechno smíchat a šoupnout na 3-4 minutky do mikrovlnky :)

Jahodový mugcake pro chladná rána


Suroviny:
1 jogurt
1/2 banánu
2 špetky prášku do perníku
1 lžíce jahodového pudinku
ovesné vločky podle potřeby
jahodová marmeláda (vmáčknout dovnitř)
Postup:
V nějakém hrnku si vidličkou (lžíci na to nikdy neberte, nepůjde vám to, věřte mi :D) rozmačkejte banán, přidejte pudink, prášek do perníku a jogurt a nakonec trochu ovesných vloček, tak aby vám vzniklo takové hustší mazlavé těstíčko. Uprostřed udělejte důlek a tam dejte asi tak lžičku (ale vrchovatou :D) marmelády a zaplácejte těstíčkem. Hezky ho uhlaďte (tentokrát už můžete použít tu lžičku :D) a dejte na 1-2 minutky mikrovlnkovat. Na hrníček si vezměte chňapky, ať si nepopálíte prstíky a pomocí nože mugcake opatrně vyklopte. Možná se vám stane, že vám marmeláda trochu vyteče, ale na chuti mu to rozhodně neubírá. Je sladký tak akorát, měkký, vláčný a ta horká marmoška je tam božská!

Arašídový mugcake s překvapením


Suroviny:
8 lžic ovesných vloček
1 lžička arašídového másla
1/3 lžičky prášku do pečiva
1/2 banánu
mléko podle potřeby
dílek čokolády
Postup:
Půlku banánu dáme do hrníčku a vidličkou rozmačkáme. Přidáme prášek do pečiva a arašídové máslo a nějak to v tom rozmícháme (šlo to blbě, ale povedlo se :D). Potom přisypeme vločky a podle potřeby mléko, tak aby nám vzniklo takové mazlavé hustší těstíčko. Uprostřed uděláme důlek a strčíme tam dílek čokošky. Hrníček šoupneme na 1,5-2 minutky do mikrovlnky, pomocí chňapek ho vyndáme (abychom si neopařili prstíky). Necháme ho chvíli chladnout, pak ho objedeme po obvodu nožem a opatrně vyklopíme na talířek. Ozdobíme, vyfotíme a už papkáme :))


Tak jak se vám tyhle mé recepty líbily? Dejte mi vědět, jaký mugcake vás zaujal nejvíc. Já za sebe můžu říct, že se mezi nimi nedokážu rozhodnout :D Ten s čokoládkou byl parádní, jak se tam krásně rozpustila a navíc s arašídovou příchutí. Ten jahodový byl tak slaďoučký a měkkoučký s perníkovým nádechem. A ten kokosový...ten byl prostě kokosový, k tomu není co víc říct :D
To jsou zkrátka zatím ty nejlepší mugcaky, jaké kdy moje mikrovlnka upekla.
A jaké jsou vaše nejoblíbenější? Zajímají mě vaše verze mugvaků! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)