sobota 28. února 2015

Cuketovo-sýrové taštičky


Hezký večer! Tak už je úterý. Nějak rychle nám to utíká, ne? Vánoce tu beztak budou coby dup a já 2 dny předtím zjistím, že mi chybí ještě spousta dárků. :D Ale to k tomu patří, tyhle zmatky. Proč se vlastně zmiňuji o Vánocích, když je teprve začátek září? Asi proto, že se těším na prázdniny a taky na to, až budu péct cukrovíčko a na Štědrý den se jím šíleně přecpu, protože jsem se rozhodla, že v ten den nebudu mít žádné zábrany, co se jídla týče :D Teď už dost o dalekých Vánocích. Mám tu pro vás recept na ty Cuketové taštičky ze 4. inspirace. Když se sem zítra dostanu, ráda bych vydala ten slíbený Vanilkáč. Cuketové taštičky byl super nápad a je to konečně nějaká změna od cukety s kuskusem, těstovinami, rýží, bramborami...to jsme teď měli pořád :D Takže tahle skvělá kombinace listového těsta a strouhané cukety přišla naší přecuketované rodině vhod :))

Suroviny:
3 pláty listového těsta
3 malé kulaté cukety(nebo 2 střední, či 1 veliká :D)
3 stroužky česneku
2 cibule
110g nivy
60g eidamu
1/2 lžičky kari koření
sůl, pepř
vajíčko na potření

Postup:
Cukety omyjeme a i se slupkou nastrouháme na hrubém struhadle. Cibule nakrájíme nahrubo a na rozpáleném oleji smažíme dozlatova. Po chvíli přidáme nasekaný česnek a společně chvilku opékáme. Poté přidáme nastoruhanou cuketu a dusíme, dokud cuketa neoustí šťávu. Potom sejmeme z vařiče a přes sítko odlijeme vodu z cuket. Pak cuketovou směs okořeníme (se solí to nepřeháníme, protože ještě přidáme slanou nivu) a smícháme s oběma nastoruhanými sýry.


Listové těsto rozbalíme na prkýnku a rozkrájíme na šest čtverců. Na každý dáme asi 2 lžíce cuketové směsi, přehneme a důkladně slepíme (tvoříme trojúhelníky).



Taštičky vyskládáme do ymazaného plechu a potíráme vajíčkem.

Pečeme při 150°C 15-20 minut.



A je to :) Příloha k tomu není nutná, ale my jsme doma něco chtěli, protože těch taštiček jsme měli málo. A jediná příloha, která se k tomu podle nás hodila, bylo zelí :D Je to jako když máte bramborové knedlíky plněné uzeným masem, akorát tohle jsou listové taštičky s cuketou, ale prostě je tam těsto a náplň a k tomu se většinou dává zelí. Ale samozřejmě můžete vyzkoušet i něco jiného a pak mi napsat, jaké to bylo. Hodil by se k tomutřeba i nějaký zeleninový salát (který jsem mimochodem chtěla udělat já, ale mamka radši zelí :D), je to prostě na vás, ale musím říct, že s tím zelím to bylo výborný!


Tyhle taštičky doma všem moc chutnaly a skoro ani nepoznali, že v nich je cuketa :D A já se za ně musím pochválit :D
Jestli nevíte, co s cuketou, tak mě moc potěší, když tento recept vyzkoušíte. :))

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)