neděle 29. března 2015

What I ate no. 32

Ahoj!
Je tu neděle a s ní i další díl inspirace z mého bohatého stolu. Pořád jsem o jeden pozadu, ale snad to brzy doženu. Chtěla jsem ho vydat včera, ale nestihla jsem to. Naštěstí teď půjdeme do školy jenom 3 dny a o Velikonocích snad nějaký čas na blog mít budu. I když, taky toho bude hodně, no...Spoustu učení, jarní úklid, pořádná inventura šatníku, protože to už je opravdu třeba, jelikož mám skříně narvané k prasknutí a polovinu z těch věcí nenosím. Jenže když mě je to tak líto to oblečení vyhodit :D Samozřejmě budeme i malovat vajíčka (to si vydupu :D) a zdobit dům (což budu asi dělat zase jenom já, ale to nevadí, alespoň mi do toho nebude nikdo kecat :D) a nejspíš i upeču svého prvního beránka (nejlíp s čokoládovou polevou a ještě kousky čokolády uvnitř, ať to stojí za to :D). Ale slibuji, že tady se taky stihnu stavit a něco hezkého pro vás sepsat ( i když...článek o mém přežírání asi moc hezký nebude) . Teď vám jen přeji, abyste si užili dnešní díl a abyste to ty tři dny ve škole ještě vydrželi. Pak si odpočineme. Já sice moc ne, ale už si zvykám :D A povím vám, že máte jediný štěstí, že si zapisuji všechno co jsem snědla (přestože někdy bych to nejraději zapomněla :/ ), protože jinak bych k těmhle fotkám neměla co psát. Úplně jsem totiž zapomněla, co že jsem to před těmi 14 dny vlastně jedla :D Dost keců, frčíme na to!





 Začínáme jednou výbornou snídaní. Pod ovocnou horou z jablíčka a pomeranče se ukrávý tvaroh rozmíchaný s trochou mléka a ovesné vločky. Navrchu jsou pak ještě skořicové čtverečky od Bona Vity, lžička arašídové pomazánkay (máslíčko je asi tak milionkrát lepší, ale i tu pomazánku musí někdo sníst :D) a samozřejmě skořice. Jedlo se mi to opravdu velice blbě. Zamíchat to nešlo a každou chvíli mi z té misky něco vypadlo, ale stejně to byl skvělý start do nového dne.

 Lehká odpolední svačinka před cvičením. Okurka, sýr, šunka, slunečnicová semínka a pistácie.

 Miluji zapečené brambory! A nejradši mám takové ty "pečánky", jak tomu u nás doma říkáme :D Abyste to pochopili, tak je to nezdravé černé. No prostě to připálený, co si budeme povídat :D Tady jsou jen se spoustou mražené zeleniny a jak byly dobré.



Opět cosi ukryto pod spoustou ovoce. Ale koukla jsem se do notýsku a už vím, co to je :D Je to jogurtové overnight oats  s chia semínky, karobem a javorovým sirupem, na tom hruška a hroznové víno. A nemohla jsem odolat makové vánočce od babičky :D Je to jednoduše vánočkové těsto, které naplníte mákem a srolujete a potom jen nacpete do formy na vánočku. Zaplétat by to asi moc nešlo :D Byla opravdu vynikající, ale svoje nutkání ,vzít si ještě dalších 5 kousků, jsem ovládla :D




Svačina do školy, kterou jsem stejně nestihla sníst, protože jsem byla ve škole první den a pořád lítala někde za učitelkama :D Takže jsem ji zpápla až odpoledne. Slunečnicová bulka s ricottou a jablíčko.

 Konečně jsem ochutnala ty slavné Milko jogurty! A příjemně překvapily, jsou opravdu moc dobré. Já zbožnuju ty jogurty, které jsou bílé a ta příchuť se ukrývá až dole. Nikdy si to nepromíchávám, to pak ztrácí smysl :D Přece, kdyby ti výrobci chtěli, aby to lidi jedli už promíchané, tak to už udělají sami, ne? :D (jasně, jen si to pěkně obhaj :D).  Hlavní část snídaně se ale skládala s výborného čerstvého, báječně křupavého žitného chleba s arašídovým máslem, hruškou, banánem a skořicí. A ještě jedním slaďoučkým kiwi. A kafíčkem, samozřejmě :) To ale nikdy nefotím. Ten hrneček mi vždycky úplně zkazí fotku, protože to prostě neuím vyfotit tak, aby to vypadalo dobře :D

 Odpolední dobroučká sváča. Celozrnný dalamánek s ořechovým sýrem Rondelle od Presidenta a půlkou hermelínu. Když už je hodně měkký, tak je na pečivu opravdu výborný. Jako stoprocentní hermelínová pomazánka :D K dalamánku zelenina v podobě rajčete a papriky a hroznové víno, které se k sýru zkrátka dokonale hodí. A jelikož mě pak ještě honila mlsná, dala jsem si řecký jogurt Milko s příchutí čokolády. Mňam, ten byl! :D

 Tohle byla perfektní snídaně! Žitný chléb potřený tvarohem, pokladený banánem a pomerančem, posypaný skořicí a pocákaný tahini omáčkou. Opravdu fantastická kombinace! Určitě vám doporučuju vyzkoušet, ale pozor na tu omáčku, ať si jí tam nedáte moc. Ona totiž ve velkém množství už tak dobrá není :D Já se vždycky hrozně šklebím, když ucítím tu její výraznou chuť :D Ale na tom chlebíku s tvarohem chutnala parádně. K tomu bylo ještě hroznové víno a potom, jelikož jsem nenažranec, poslední Milko jogurt, tentokrát borůvkový. A podle mého úplně nejlepší! Ano, předčil i ten čokoškový :D

 A jako každý týden i tentokrát maminka uvařila vývar. Asi chce, abychom doma byli všichni zdraví a proto ho teď dělá tak často. Mě to ovšem vůbec nevadí, naopak. Tohle byl zrovna můj nejoblíbenější. Hovězí s měkkým, úžasně se rozpadajícím, masíčkem, spoustou mrkvičky, celeru a petržele a s nudlemi. Nejlepší :33

 A tohle byl takový menší druhý chod. Celozrnná bulka s milionem semínek, které jsem pak dvě hodiny pracně vyndávala ze zubů, a  rajčatová omáčka s balkánským sýrem a párky s vysokým obsahem masa. Dorbé to bylo. A bylo toho trošku víc, no :D

 Další úžasná snídaně. Tvarohovo-makové (možná až moc makové :D jsem se z toho úplně zakuckala :D)  overnight oats s brusinkovými müsli srdíčky, mandlemi a Oreo sušenkou. V druhé misce banán, kiwi a hruška se skořicí.

 Maminčina svíčková! Té nikdy neodolám a popravdě se o to ani nesnažím. Stejně by to nemělo cenu, protože ona vždycky provoní celou kuchyň. Vlastně skoro celý dům, takže nějaká trapná snaha si k večeři udělat kuskus se zeleninou, opravdu není na místě :D Ani vy byste to neudělali, kdybyste cítili tu nádhernou vůni. Zvlášť, když je k ní tak výborné měkké hovězí maso a sladké brusinky. A kupované knedlíky :D Domácí my neděláme, moc pracné na nás :D A ty kupované jsou náhodou taky fajn :))

 Ano, hodně jsem si teď oblíbila dát si do misky jogurt nebo tvaroh a na to spoustu ovoce a dalších mňamek. Tady je zrovna asi 250g bílého jogurtu (vždycky tam prostě kydnu půlku toho velkého 500g kelímku, pro mě už mamka kupuje jenom ty, protože stejně by mi nějakých 150g nestačilo :D) a na něm brusinková müsli srdíčka, hroznové víno, banán, slunečnicová semínka, tahini omáčka a skořice. Moooc dobré to bylo :)

Už mi docházejí nápady na přídavná jména :D To je pořád nějaký: skvělý, fantatický, úžasný, výborný, vynikající...Tak přemýšlím, jak pojmenovat tohle. Bylo to...delikátní! :D Vážně super obídek. Svíčkovou od večeře jsem přenechala ostatním a ukuchtila si tuhle zdravou a pestrobarevnou dobrůtku. Pohankové soba nudle s tuňákem Calvo, kukuřicí, rajčetem, paprikou a celým cottage sýrem. Lahůdka! Už se těším, až si ty nudle udělám na jiný způsob. Samotná pohanka má na mě hrozně výraznou chuť, ale ty nudle jsou skvělé. Díky bohu, že je mám ještě asi na 5 porcí :D

 Pocvičící víkendová sváča v podobě žitného chleba (já vím, že ho jím pořád, ale nemůžu si pomoct :D hlavně po cvičení mám vždycky horznou chuť na pečivo a zeleninu :D) s ořechovým sýrem Rondelle a se zeleninovou směsí Lustenica, červenou paprikou a jednou bigr mrkví. Bohužel nebyla moc dobrá. Spíš taková nahořklá, ale to ty velké prostě bývají. Alespoň už vím, že příště nemám být hamoun a radši si vzít nějakou menší, která ale bude o to sladší a chutnější :D

 A jelikož se to tady hemží pořád jen strašně zdravými jídly (myšleno pochopitelně ironicky :D), tak tady mám i nějakou nezdravou dobrotu. Vaječná omeleta s knedlíkem a špenátem. Tohle taky bývalo moje hodně oblíbené jídlo. To už máme třetí do party :D Palačinky, chleba ve vajíčku a knedlíková omeleta :D Když se mě mamka jako malé zeptala, co má uvařit k večeři, malá baculatá Eliška si vždycky poručila jedno z toho :D Ale tentokrát jsem si dala méně omelety a více špenátu, který jsem si pak ještě přidala, protože ho prostě miluju, ale na druhou stranu by byla škoda, kdyby mi z toho talíře vytekl, že :D A zhřešila jsem hnedle třemi kolečky pikantní klobásy! To abych teď cvičila o hodinu víc, abych to vysportovala, co? :D

 Možná to tak nevypadá, ale tohle byla opravdu obrovská snídaně. V misce se výjimečně neskrývá žádný tvaroh ani jogurt, ale je naplněná pouze ovesnými vločkami, chia, slunečnicovými, sezamovými a lněnými semínky (aneb semínkový záchvat opět na scéně :D), dále pak mandlemi, sušenými brusinkami a kakaovými čtyřlístky od Bona Vity. Prý dětstké cereálie... Pff :D To jsem pak zalila mlékem a měla z toho výborné sypané müsli. Byla toho plná miska, takže jsem měla opravdu bříško jako Míša kulička, ale to já už jsem zvyklá :D K tomu bylo ještě ovoce se skořicí. Pomeranč, hruška a kiwi.

 Jeden naprosto dokonalý oběd! Závin z listového těsta plněný mletým masem, ryží a zeleninou. Opravdový zázrak maminčiny kuchyně. Sama to vymyslela, ale je pravda, že já jsem jí k tomu inspirovala, protože jsem jednou slaný závin z listového těsta už dělala :D Ale nebudu jí brát její slávu, protože se jí to opravdu moc povedlo. Určitě to zkuste, ale nezapomeňte to mleté maso pořádně "vymaškat", ať se vám celý závin nepromočí.

 Salátek už tu dlouho nebyl. A jelikož mi došel chleba, musela jsem si po cvičení dát něco jiného. A volba padla právě na pořádnou porci barevného a výživného zeleninového salátu z rajčete, okurky, papriky, sterilované kukuřice, sýru, kuřecí šunky a bílého jogurtu.

 A k večeři jsem si dala náplň z toho výborného závinu, protože ona byla dobrá i samotná. K tomu jsem si dala kukuřici (ano, opravdu jí mám hodně ráda :D), rajče a okurku a někde jsem vyhrabala ještě jeden zvtrdlý plátek žitného chleba :D 


Doufám, že se vám to dneska líbilo a načerpali jste z toho nějakou tu inspiraci, co šoupnout do vašeho žaludku.
Mějte se zatím krásně a já se snad brzy ozvu! :))






4 komentáře:

  1. Jako vždy dokonalost! :) a ten závin vypadá fakt skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  2. super inspirace!!! :))

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní, Eli :) Strašně se mi líbí, jak naházíš do misky na snídani na co máš chuť a neřešíš porce a množství..! Všechno vypadá lákavě.. Ono není nad jídlo od maminky, ale jednou za čas to chce něco zdravýho no... Spíš často :D

    worldaroundmissnothing.blogpspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Zase krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý váš komentář i návštěvu. Velmi si toho cením :)